TÁPLÁLKOZÁSI ISMERETEK

Táplálkozási ismeretek nélkül nem lehet fogyni!

Meg kell tanulni az alapvető ismereteket, hogy

©       Mely táplálékok tartalmazzák a legtöbb zsírt vagy kalóriát.

 
Tudni kell, hogy

©       hosszú távon csak 1200-1500 kilokalóriás (nőknél 1200, férfiaknál 1500), heti 0,5 kg testsúlycsökkenéssel járó diétával lehet eredményesen fogyni.

©       ennek milyen kedvező hatása van az egészségre.

©       az energiamentes folyadék felvételét nem kell korlátozni.

©       melyek a rejtett zsírok a szalámikban, kolbászokban, tésztafélékben.

©       napi 3-6szor kell enni a fogyókúra alatt, mégpedig reggel-délben többet, este kevesebbet.

©       az alma típusúak elhízása veszélyesebb.

©       1 g szénhidrát és fehérje 4,1, 1 g alkohol 7,1 és 1 g zsír 9,3 kalóriát tartalmaz.

©       a növényi eredetű táplálékok egészségesebbek, mint az állati eredetűek.

©       a mozgás igen fontos a fogyókúrában, de diéta nélkül nem lehet fogyni és, hogy az elhízottak mintegy fele a főétkezéseken kívül nassol is.

©       Ki kell számítani a fogyni kívánó egyén alapanyagcseréjét, és az energiaszükségletet és ennek alapján az energiaszükségletből 500 kalóriát levonva határozzuk meg azt a kalóriamennyiséget, amelyet számára ajánlunk fogyókúra céljára.

©       A nőknek kisebb az energiaszükségletük, tehát szigorúbban kell diétázniuk, mint a férfiaknak.

©       A diétás napló alapján figyelembe kell venni az előző étkezési szokásokat, a fogyókúrázó időbeosztását, elfoglaltságát sőt anyagi lehetőségeit is.

Még több hasznos ismeretanyagért iratkozzon fel HÍRLEVELÜNKRE!