GYORS FOGYÓKÚRA

AZ EBBEN A FEJEZETBEN ISMERTETETT DIÉTÁK ÖNNEK AKKOR AJÁNLOTTAK, HA CSAK PÁR KILÓ SÚLYFELESLEGE VAN!

Fogyjunk gyorsan! Fogyjunk gyorsan?

Általánosan elfogadott álláspont, hogy tartós testsúlycsökkenés fokozatos, heti kb. 1 – 1 kg súlyfelesleg leadásával érhető el. Vagyis 6-8 hónap alatt a kiindulás testsúly megközelítőleg 10%-kal történő csökkenése hoz igazán maradandó eredményt. Általában azt szokták mondani, hogy az aktuális energia igényhez képest 500 kcal-val csökkentett kalória bevitellel lehet a fokozatos fogyást biztonsággal elérni.

Ha 2-3 hét alatt 5-15 kilót is lead, akkor nagy a veszélye, hogy a következő hetekben visszajönnek a kilók. Ez az úgynevezett jojó-effektus, ami annak köszönhető, hogy a hirtelen fogyás főként az izmokból történik, vagyis csökkenni fog a szervezet energiaigénye.

Separator

A következő 3 dologra figyeljen, ha gyors fogyókúrába kezd!

 

  • Kíméletes módszert válasszon
  • Igyon sok vizet
  • A siker után is figyeljen oda a táplálkozásra, válasszon egy az Ön számára betartható módszert
Separator

Ha csak pár kiló súlyfeleslege van,  válasszon néhány napos gyümölcskúrát!

Amennyiben gyorsan szeretne megszabadulni néhány kg-tól, a gyümölcskúrák segítenek. Az érzés hogy evett is meg nem is, a napokig vagy hetekig tartó kúrák során erősödik meg. De azt is vegye figyelembe, hogy hosszú távú egyoldalú étkezéseknél hiánybetegségek alakulhatnak ki.

    • Az almakúra során napi hat alma fogyasztható.

Az alma gazdag ásványi anyagokban és vitaminokban: kalciumot, foszfort, vasat, magnéziumot, nátriumot, káliumot nyomelemeket, béta-karotint, B komplex vitaminokat, C-vitamint tartalmaz. Igaz, ez utóbbi vitaminból kevesebb található benne, mint a citromban vagy a narancsban. A gyümölcs sejtfalában lévő pektin, vízben oldódva kocsonyás zselét alkot és elősegíti a jó emésztést. Fontos része a gyümölcsnek a héja és a cellulóz is, amelyek megtisztítják a beleket a lerakódott salakanyagoktól. A gyümölcs magas savtartalma pedig felgyorsítja a gyomor és a belek mozgását.

    • Az ananászdiéta napi 2-4 kg ananászból áll, kevés hús és hal fogyasztható.

Az ananász az egyik legrostosabbnak számító egzotikus gyümölcs, ami elősegíti az emésztést, ugyanakkor vitaminjaival, ásványi anyagaival és nyomelemeivel táplálja a szervezetünket. A diéta könnyen tartható, hiszen nem jár sok lemondással és nem kell merev szabályokat követnünk.

Az ananászban található bromélia enzim segíti a sav-lúg egyensúly helyreállítását, melynek hatására súlycsökkenés érhető el, az enzim elsősorban a fehérjeemésztést segíti elő, így a táplálékot szervezetünk jobban tudja hasznosítani. Hollywoodban is igen kedvelt diéta, a sztárok szinte falják az ananászt, és mellé csak fehérjét fogyasztanak.

    • A szőlőkúra során napi 3 kg szőlő ehető.

A szőlő teljes értékű táplálék. Akár esszük, akár a levét isszuk, élettani hatása rendkívül kedvező, ásványi anyagokban és gyümölcssavakban gazdag, így segíti a szervezet harmonikus működését. Igen nagy a vértisztító és az idegerősítő hatása, jó izomregeneráló, a bélbetegségeket is gyógyítja, fokozza az epe elválasztását, megakadályozza a vese- és a hólyagkövesedést. Reuma vagy májbetegségek esetén a fehér szőlő előnyös, hasmenés ellen a savanyú szőlőket ajánljuk.


Különösen sok B12-t tartalmaz, miközben a fruktóz csak mérsékelten emeli a vércukrot. Gazdag folsavban, ami a vérképzésben fontos. Magas C-vitamin tartalma a méreganyagokat köti meg, fontos antioxidáns.
A vörös és a fekete szőlő gazdag bioflavonoidokban, ezek is antioxidáns hatásúak: a szabadgyököket megkötik, védelmet nyújtva a rák, a szívkoszorúér és a keringési rendszer betegségei ellen. A fürtök sok mangánt, káliumot és magnéziumot is tartalmaznak, a szőlő rostanyagai elősegítik az emésztést.

    • A diódiéta a dió mellett, a tejszín fogyasztását engedélyezi, energiában és zsiradékokban gazdag az étrend.

A dióbél energiával tölti fel a szervezetet, eltelít, magas fehérje-, zsír és rosttartalma miatt sokáig tart, mire felszívódik, így az éhségérzetet hosszan távol tudja tartani. És itt a lényeg. Bár magas a kalóriatartalma, de éppen ezért elég belőle pár szem, és máris jóllakottan érezzük magunkat, és sokáig távol marad az éhségérzetünk is. A dió nem csak fogyókúrázóknak ajánlott, hiszen rengeteg benne a kalcium, kálium, magnézium, foszfor, cink, mangán, réz, B1, B2, és E-vitamin. Dió diétát azonban csak télen érdemes tartani, mert nyáron a túlzott diófogyasztástól kipattoghat a bőrünk.

Omega-3 zsírsav tartalma csökkentheti a szívinfarktus veszélyét, ezen kívül hatásos lehet depresszió esetén is. A dióban lévő tápanyagok jótékonyan hatnak a daganatos betegségek megelőzésében.

 

… vagy próbálja ki a következő súlycsökkentő kúrát, amely biztosan nem okoz hiánybetegséget.

Hét nap alatt fokozatosan táplálkozzon. Kezdje gyümölccsel, majd jöhet a zöldség, a hús és a hal. A hetedik napon már egy pohár borral ünnepelheti az eredményt:

                • 1. nap: 1 kiló gyümölcs
                • 2. nap: 40 dkg gyümölcs és 60 dkg nyers zöldség
                • 3. nap: 35 dkg gyümölcs, 25 dkg saláta, 40 dkg zöldség
                • 4. nap: 35 dkg gyümölcs, 25 dkg saláta, 30 dkg zöldség, 2 db tojás
                • 5. nap: 25 dkg gyümölcs, 30 dkg saláta, 30 dkg zöldség, 15 dkg szárnyas hús
                • 6. nap: 10 dkg gyümölcs, 55 dkg zöldség, 35 dkg hal
                • 7. nap: 25 dkg gyümölcs, 40 dkg zöldség, 30 dkg hús

 

Még több hasznos azonnal használható fogyókúratippért
iratkozzon fel HÍRLEVELÜNKRE!