90 NAPOS KÚRA

KISSÉ KOMPLIKÁLT, DE ORVOSILAG AJÁNLHATÓ MÓDSZER

Származása, típusa

Hazánkban rendkívül népszerű a sokak szerint amerikai sportorvosok által kidolgozott 90 napos diéta. Ez a diéta a különböző tápanyagtípusok szétválasztására épül.
A diéta alatt a protein-, keményítő-, szénhidrát- és gyümölcsnapok váltakoznak egymás után, mely napok sorrendjét nem szabad megváltoztatni.

Víznap

Egy hónapban egyszer érdemes víznapot tartani. Ezen a napon csak tisztított- vagy ásványvizet szabad fogyasztani. A víznap vagy folyadék nap célja a felgyülemlett salakanyagok gyors és hatásos eltávolítása a szervezetből, illetve a diéta során beállt súlyponton való átlendülést segítheti elő. Sokan tapasztalják, hogy a kezdetben leadott néhány kilogrammos fogyás után a súlycsökkenés néhány napra, esetleg hétre megáll, de a közbeiktatott víznap hatására a testsúly csökkenése ismét beindul.

Leadható súlyfelesleg

A 90 napos diéta nagyobb súlyfelesleg esetén is hatásos lehet. A diéta általános hossza, mint ahogy a neve is mutatja, 90 nap. Ez idő alatt az átlagos súlyvesztés 15-20 kg. A 90 napos diéta a felesleges súly leadásán kívül megváltoztatja a szervezet működését is. Ezzel biztosítja, hogy a leadott kilók ne jöjjenek vissza a diéta befejezése után se. Abban az esetben, ha a leadni kívánt súlyfelesleg kisebb, a 90 napos diéta előbb is befejezhető. Bár ekkor az említett változás nem jön létre a szervezetben. Reggelire minden nap gyümölcsöt együnk. Bármilyen idénygyümölcs, körte, alma, őszibarack, sárgabarack megteszi a 90 napos diéta alatt reggelinek.

Separator

FEHÉRJE NAP

Reggeli:

A 90 napos diéta során a reggeli mindig ugyanaz. Egy kevés gyümölcs. Például két közepes alma vagy körte. Vagy 15-20 dkg cseresznye, meggy, eper, málna.
Ízlés szerint.

Ebéd:

20-25 dkg sült- vagy főtt hús. Egy szelet barna kenyeret ehetünk. Salátát korlátlan mennyiségben fogyaszthatunk, de csak salátaolaj nélkül. Hús helyett 2-3 tojást is ehetünk sülve vagy főve. Ha sütjük a tojást, 1-2 csepp olajnál többet ne rakjunk a serpenyőbe! Fontos: tejet és tejtermékeket csak ezen a napon szabad fogyasztani! Ebéd után 2 dl tészta nélküli levest mindenképpen el kell fogyasztani!

Vacsora:

Ugyanaz, mint amit ebédre ettünk, de kisebb mennyiségben. Levest ne igyunk utána.

Separator

KEMÉNYÍTŐ NAP

Reggeli:

Egy kevés gyümölcs. Például két közepes alma vagy körte. Vagy 15-20 dkg meggy, cseresznye, eper, málna. Tetszés szerint.

Ebéd:

Ezen a napon bármilyen zöldségfélét fogyaszthatunk. Babot, borsót, zöldbabot, lencsét, sárgarépát, krumplit. A zöldségeket mindenképpen főzni kell! Ízesítés céljából só, bors, mustár, ketchup használható. Egy szelet barna kenyér, saláta egyéni ízlés szerint.

Vacsora:

Fogyasszuk ugyanazt, mint az ebéd volt, de legfeljebb fele mennyiségben.

Separator

SZÉNHIDRÁT NAP

Reggeli:

A 90 napos diéta szénhidrát napján is ugyanazt reggelizzük, mint más napokon. Egy kevés gyümölcsöt, almát, körtét, idénygyümölcsöket. 15-20 dkg cseresznye, meggy, málna vagy eper is megteszi.

Ebéd:

Ebédre bármilyen főtt, sós-fűszeres tésztát ehetünk. Például egy szelet pizzát ketchuppal, vagy spagettit illetve makarónit szósszal, netán valamilyen sós süteményt. A mennyiség lényeges: legfeljebb egy adag pizzának megfelelő mennyiséget együnk.

Vacsora:

Édes tészta illetve édesség. Például 2-3 apró édes péksütemény, vagy 1-2 szelet torta. Esetleg három gombóc gyümölcs fagylalt. A vacsora végén mindenképpen együnk meg egy szelet főzőcsokoládét!

Separator

GYÜMÖLCSNAP

Reggeli, ebéd, vacsora

Gyümölcsnapon elvileg bármilyen gyümölcs fogyasztható, korlátlan mennyiségben. Reggelire, ebédre és vacsorára is.

Separator

VÍZNAP

Miért szükséges?

A diéta során a megbontott zsírszövetekből fokozott mértékben távoznak a méreganyagok. Ahhoz, hogy ezeket a mérgeket a lehető legjobban eltávolítsuk szervezetünkből, a diéta végrehajtása során havonta egyszer ajánlatos beiktatni egy víznapot vagy folyadéknapot.

Milyen italok fogyaszthatók és mekkora mennyiségben víznapon?

Ásványvíz, cukormentes gyümölcstea, cukormentes gyógyteák, méregtelenítő teakeverék, cukor hozzáadása nélkül készült, 100%-os gyümölcslevek, kávé, de csak mértékkel.

Fontos tudni:
Víznapon legalább 3 liter folyadékot ajánlatos elfogyasztani. A víznap közvetlenül gyümölcs nap után jön, majd a fehérje nap követi. Sokakban felmerül a kérdés, kibírható-e a víznap. Általában ez az a nap, amelyik a legjobban próbára teszi a fogyókúrázók türelmét. Sok türelemmel, elszántsággal át lehet vészelni, de fel kell készülni arra, hogy minden energiánkra és figyelmünkre szükség lesz, mivel a 90 napos diéta víznapja rendkívüli próba elé állítja a legtöbb diétázót.

Separator

EGYÉB TUDNIVALÓK:

  • A diéta befejezése után normálisan ehetünk, azzal a feltétellel, hogy a reggeli csak gyümölcs lehet még 90 napig, vagyis délig nem eszük mást. Ha ebben a 90 napban még 3 kg-ot lead, ez azt jelenti, változás történt a metabolizmusában. Ha nincs súlyleadás, a diétát meg kell ismételni. Ha még további kilókat akar leadni, akkor 3 hónap szünet után kell folytatni a diétát.
  • Kicsit komplikáltnak hathat a diéta, de nem az!
  • Az étrendben semmit sem szabad átugorni, mert minden élelmiszernek megvan a maga feladata, és a szervezet nem lehet meg nélkülük.
  • Nem szokás, hogy reggelire gyümölcsöt együnk, de ebből a szervezet először az integrált cukrot használja fel, amely az idegrendszert táplálja.
  • A csokoládé meggátolja a diétázásnál olykor fellépő allergiát.
  • Azok, akik magas vérnyomástól szenvednek, pár hét diéta után akár el is hagyhatják a gyógyszerüket, természetesen orvosi ellenőrzés mellett! (abban az esetben, ha legalább 15 kg-ot fogytak)
  • A diéta alatt igyunk sok folyadékot (elsősorban vizet és gyógyteát). A sok folyadék segít kimosni a szervezetből a lebomló felesleget.
  • A fogyás mértéke függ a súlyfeleslegtől. Ez azt jelenti, hogy akinek nagyon sok a súlyfeleslege, gyorsabban és többet fogy, mint akinek kevés.
  • Az egész fogyókúra alatt, havonta egyszer víznapot kell tartani, mely mindig a gyümölcsnap után következik és folytatódik a protein nappal.
  • Kávé, tea korlátlanul fogyasztható minden mennyiségben cukor nélkül.
  • Ha néha szörpöt iszik, ügyeljen arra, hogy szénsavas legyen (kevesebb cukrot tartalmaz)
  • Ajánlatos a diéta közepénél (45.nap) a vérnyomást és a vérképet ellenőrizni, habár aki ezzel a módszerrel diétázik egészségügyi probléma nélkül, leadhat 20-25 kg-ot.
  • A fogyókúra idején ajánlatos fizikailag aktívnak lenni.
Separator

ELŐNYÖK-HÁTRÁNYOK

ELŐNYÖK

• Mindent ehet
• Látványos fogyás, eredményes
• Változatos

HÁTRÁNYOK

• Minden tápanyag szervezetbe kerül komplikált, rendszeres, pontos betartást igényel
• Változatos, de amennyiben abbahagyja, a szervezet visszaáll

 

Ha érdekli az anyagi kockázatoktól mentes fogyás, válassza az orvosi felügyeletet és kontrollt diétájához!

Fogyjon anyagi s egészségügyi kockázatok nélkül az INSUmed fogyókúrás módszerrel!